Patiëntenapp

Wat kunt u allemaal met de app? 

Met de App heeft u de zorg van uw huisarts overal bij de hand. Het is dé plek voor al uw zorgvragen. Download hem gratis op uw telefoon. Kijk hieronder wat u er allemaal mee kunt doen:

 

Check zelf uw gezondheidsklacht  

De symptoomchecker geeft direct inzicht in mogelijke oorzaken van uw klacht, advies of u naar de huisarts moet, en een indruk hoe dringend het is. U kunt vervolgens direct contact opnemen met de praktijk.

 

Stuur berichten via de chat 

Heeft u een praktische of niet-dringende, medische vraag? Stuur een beveiligd chatbericht naar de praktijk. Binnen 2 werkdagen ontvangt u een reactie van de assistent, praktijkondersteuner of huisarts.

 

Videobellen met de huisarts

Geeft de symptoomchecker aan dat u contact op moet nemen met de huisarts? Dan kunt u voor bepaalde klachten een afspraak inplannen voor een videoconsult. Zo hoeft u geen oppas te regelen of vrij te nemen.

Als u vóór het consult de resultaten van de symptoomchecker deelt met uw huisarts, kan deze zich goed voorbereiden op het gesprek. Tijdens het videoconsult neemt uw huisarts uw klachten met u door en geeft hij of zij advies over eventuele vervolgstappen. Zo weet u meteen of u een vervolgafspraak moet maken en of voorbereidend onderzoek, zoals het bijhouden van een klachtendagboek of bloedprikken, nodig is.

 

Lees meer over gezondheidsklachten
Lees meer over klachten, ziektes en aandoeningen. Geschreven door medische experts, met tips wat u er zelf aan kunt doen.

 

Vraag herhaalrecepten aan

Via het patiëntenportaal kunt u zelf herhaalrecepten aanvragen voor chronische medicatie. Plaats uw bestelling en ontvang bericht als het recept naar uw apotheek is verstuurd. Daar kunt u de medicijnen zelf ophalen.

 

Bekijk uw medische dossier

Via het patiëntenportaal heeft u altijd en overal inzicht in uw medische gegevens, o.a. het advies van uw huisarts, de uitslagen van uw laboratoriumonderzoek(en), een overzicht van uw (chronische) medicatie en verslagen van medisch specialisten.

 

Veiligheid & Privacy 

De Quin-app is CE-gecertificeerd als medisch hulpmiddel klasse 1 en voldoet aan alle wettelijk eisen. Al uw informatie wordt veilig en vertrouwelijk behandeld en gebruiken we alleen als u er toestemming voor geeft. 

 

Let op: Niet alle gezondheidsvragen zijn geschikt voor de chat!

Geschikte onderwerpen/vragen voor de chat zijn:

  • Vragen over leefstijl
  • Vragen over medicijnen
  • Vragen over onderzoek en uitslagen van onderzoek
  • Vragen over klachten waarvoor u eerder op het spreekuur bent geweest
  • Controle en vragen over chronische ziekten, zoals hoge bloeddruk, astma of suikerziekte

Maak geen gebruik van de chat bij:

  • Spoedeisende vragen
  • Vragen over een nieuwe klacht
  • Vragen waarvoor waarschijnlijk lichamelijk onderzoek nodig is
  • Emotionele / psychische problemen